Az Optika MARKETING Blog Mi az Optika MARKETING? – 1. rész című előző cikkében egy optikai üzlet weboldalának alapvető funkcióiról ejtettem pár szót. Most tovább boncolgatom a témát.

Összességében tehát elmondható hogy az oldalnak legyen minőségi tartalma, mert akkor a legnagyobb az esélye annak, hogy az oldalra látogató megtalálja az általa keresett információt és tovább böngészi az oldalt ezzel bizalmat szavazva az oldalnak. Ez a bizalom áttételesen az oldal által közvetített tevékenységnek szóló, végső soron pedig a vállalkozásnak szóló bizalom. Ez a bizalom lehet az alapja egy következő lépésként létrejövő együttműködésnek vagy üzleti kapcsolatnak.

Minőségi tartalmon túl szükséges, hogy a weboldal, mind asztali, mind mobil eszközökön szinte tökéletesen jelenjen meg biztosítva ezzel a zökkenőmentes felhasználói élményt, vagyis a böngészést. Fontos továbbá, hogy az oldalon milyen információk kerülnek elhelyezésre és milyen rendszerben. Alapvető szempont a weboldal könnyű és gyors áttekinthetősége, ízléses megjelenése, a tetszetős dizájn.  Az oldalnak a lehető legnagyobb mértékben meg kell könnyítenie az oldalt böngésző felhasználó dolgát, legyen szó akár keresésről, termékek böngészéséről, információgyűjtésről vagy éppen kapcsolat felvételéről.  Itt további számos dolgot lehetne felsorolni a legkülönfélébb szempontok szerint.

A legnagyszerűbb dolog, ha olyan oldallal rendelkezünk, ami adott keresési kulcsszavakra előkelő helyezést ér el a keresőkben, mert ezáltal, akik ezen kulcsszavak alapján keresnek egyből a mi oldalunkra találhatnak rá. Minden esetben, ha valaki keresőszót ír be például a Google keresőjébe pontosan van egy nagyon jól megfogalmazott – korántsem biztos, hogy ez tudatos – oka, amiért ezt teszi. Ez az ok, ami arra motiválja, hogy megoldja a saját nagy problémáját vagy éppen információt gyűjtsön, megkeressem egy konkrét terméket, vagy éppen informálódjon egy termék áráról. Vagyis van egy szempont, ami mentén a felhasználó keresni kezd. A kereső szavakkal ezt a szempontrendszert tudjuk közelíteni és összhangba hozni az általunk kínált termékkel és szolgáltatásokkal, pontosabban ezeknek a leírásával.

Jelen esetben a weboldal olyan aloldalakat kell tartalmazzon, ami a lehető legjobban körül írja, – pontosabban fogalmazva – leírja az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást. Kiemelt szempont, hogy feltüntettük, hogy a termék vagy szolgáltatás milyen problémára jelent megoldást. Fontos hogy a termékünk és a szolgáltatásunkhoz leginkább kapcsolódó keresési kulcsszavakat előre meghatározzuk, és ezek mentén készítsük el a weboldal tartalmát. Ez jelenti a biztosítékot arra, hogy a lehető legtöbb weboldalunkat meglátogató felhasználó az oldalon marad és ami szolgáltatásunkat termékünket fogja választani a konkurencia szolgáltatása vagy terméke helyett.

Amennyiben jól csináljuk ez a vállalkozásnak bevételt hoz és amennyiben a vevő elégedett a kapott termékkel vagy szolgáltatással, a későbbiek során is vevőnk marad további bevételeket generálva. Vannak a weboldalnak technikai feltételei is, amik a tartalmi elemeken túl meghatározzák, hogy egy weboldal milyen jó helyezést ér el a keresőkben font ezek a technikai feltételek a következők:

Ahhoz hogy egy konkrét weboldal aktuális teljesítményéről pontos képet kaphassunk, szükséges hogy az oldalt meghatározott szempontok szerint vizsgáljuk. Ezáltal lehetőségünk nyílik arra, hogy az oldal jelenleg betöltött szerepét és ügyfélszerzési potenciálját egyértelműen meghatározzuk. Amennyiben a weboldal teljesítménymutatói nem megfelelő és elégségesek meghatározott céljaink teljesüléséhez, a weboldalon változtatnunk kell. Hogy mit és milyen mértékben egy teljes honlap elemzés tudja eldönteni. Minden weboldalon végrehajtott változtatás esetén szükséges hogy mérhető legyen a változtatás okozta teljesítménynövekedése. El kell döntenünk tehát mit várunk el a honlapról mi a célunk vele? Ennek megfelelően kell összeállítani azokat az eszközöket, amiknek a használatával a fentebb megfogalmazott célt a legrövidebb időn belül a legköltséghatékonyabb és a legkevesebb energia befektetésével el tudjuk érni. Általánosságban elmondhatjuk, hogy mindig a legrosszabbul teljesítő részt szükséges javítani, mert ott érhető el ugrásszerű javulás.

Mivel az itt felsorolt technikák egy komplex ellenőrzési és hibajavítási folyamatot feltételeznek szükséges bizonyos technikák ismerete. Ezek egyes esetekben túlmennek az általános felhasználói szintű ismereteken. Ez az átlag weboldal tulajdonosnak sokszor fejtörést okoz, ledobja az agyunk a láncot a sok technikai kifejezés hallatán. Arról a mérhetetlen fejtörésről nem szólva, mekkora gondot okoz egy komplett tematika, végső estben marketing stratégia összeállítása. Általános, hogy minden feladatra egy ember van és napi szintű feladatok mellett kell fentieket is besűríteni a napba. Lássuk be nem egyszerű feladat. A könnyebb eligazodást a tengernyi faladatban segíteni tudom egy díjmentes, kötelezettség nélküli személyes konzultáció keretén belül, ahogy személyre szabottan áttekintjük a jelenlegi helyzetet, megfogalmazzuk a célokat és közösen összeállítjuk a magvalósítási stratégiát. Időhiány esetén egy rövid, a legtöbb lényegi pontra kiterjedő weboldal elemzéssel tudom segíteni a weboldal tulajdonosát, hogyan tudja a fenti szempontok szerint ügyfélszerző gépezetté változtatni weboldalát. A weboldal fejlesztésébe fektetett energia és pénzeszköz egy középtávú befektetés, ami a látogatószám növekedésével folyamatos nagyszámú organikus érdeklődőt generál, végső soron bevétel növekedést hozva a vállalkozásnak.

Weboldal tulajdonosok túlnyomó része nem rendelkezik stratégiával a weboldal fejlesztésére, marketingre, értékesítési technikára vonatkozóan. Sokan azt hiszik, hogy egy évekkel ezelőtt elkészített weboldal ellátja azt a funkciót amit szántak neki. Jó esetben ez akkor így lehetett, de általánosságban az a jellemző, hogy egy elkészített és átadott weboldalt a megrendelő le sem teszteli, bemondásra elfogadja, hogy a funkciók működnek, úgy ahogy eredetileg kitalálták. Az igazság az, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve ez nem így szekott történni. Elfeledkeznek róla, hogy a weboldal funkciói az idő előre haladtával, nagy valószínűséggel megváltoztak és az évekkel ezelőtt elkészített weboldal technikailag mára elavult lett és nem tudja betölteni azt a szerepet amit eredetileg szántak neki. Amennyiben ugyanazon a piaci szegmensben tevékenykedő konkurencia egy picivel jobb oldallal rendelkezik nagyon nagy az esélye annak hogy a weboldalának látogatói pár másodpercen belül a konkurencia weboldalán lesznek és amennyiben gyorsabban könnyebben és jobb információt találnak mint az ön weboldalán akkor afelé a cég felé köteleződnek el. Ez pedig csak egyet jelenthet Önnek. Hogy a saját, régi, nem jól működő weboldalával a konkurenciáját támogatja, vagyis aki lemarad, az kimarad.

Ha tetszett a tartalom ossza meg másokkal is!

Eye-Net.Hu Optikai CRM Rendszer & OPTIKA Marketing

Elérhetőség munkanapokon 9-17

Kapcsolat

© 2019 Eye-Net.Hu Optikai CRM Rendszer & OPTIKA Marketing  Minden jog fenntartva. Jogi információ

Az oldalt az Eye-Net.Hu OPTIKA Marketing készítette.