Olyan korban élünk amikor az emberek többsége online keresi a megoldást a problémájára. Igaz ez akkor is ha egészségügyi területről van szó. Szükséges tehát, hogy az optikai, egészségügyi szolgáltatás szegmensben is jelen legyen a szolgáltató online, mivel egyre inkább ez határozza meg a jövő üzletmenetét. A jó honlap mondhatni elengedhetetlen belépő az online világba, de mitől is jó egy honlap?
Azzal manapság mindenki egyetért, hogy minden vállalkozásnak szükséges, hogy legyen weboldala. Kérdés, hogy ez a weboldal ellátja-e azt a funkciót, amit eredetileg szántak neki? Vagy éppenséggel szántak-e neki bármilyen funkciót? Tulajdonképpen miért „van” a weboldal? A legegyszerűbb esetben a weboldal lehet egy digitális online névjegy, ami egy fokkal jobb mintha nem lenne. Valójában sokkal több lehetőség rejlik egy weboldalban, mint azt a legtöbben gondolnák. Természetesen szükség van arra hogy az adott weboldal megfelelő szakértelemmel legyen elkészítve mert így lesz képes azokat az előre megfogalmazott üzleti célokat szolgálni amit elvárnak tőle.
Első lépésként tehát tisztázni kell azt, hogy mi a weboldal célja? Teljesen kézenfekvő –és azért jegyezzük meg haladó szintű – válasz az alábbi kérdésre, hogy áttételesen termeljen bevételt a vállalkozásnak. A bevétel termeléshez kezdetben látogatókra van szükség. Látogatókat pedig kétféleképpen lehet a weboldalra szerezni. Az egyik lehetőség, hogy a weboldal olyan tartalommal rendelkezik, ami vonzza a látogatókat. A másik módszer, amikor fizetett hirdetés útján jutnak el a látogatók a weboldalra. Mindkét esetben fontos hogy a weboldalon megfelelő témába vágó minőségi tartalom szerepeljen. Miért fontos ez például fizetett hirdetés esetén? Nézzünk erre egy gyakorlati példát.
A városban egy új és jó nevű étterem hamarosan megnyitja kapuit. Még a csapból is ez folyik, különböző kommunikációs csatornákon találkozunk az étterem hirdetésével. Elérkezik a megnyitó nagy napja, az étterem nyílik. Hatalmas felfokozott várakozás övezi az eseményt lévén, a legjobb szakácsok, kiváló alapanyagok és ínycsiklandó fogásokat kínálnak megfizethető árral párba állítva. Asztalfoglalás szükséges, sikerül helyet kapnunk holnaputánra. Öröm, boldogság. Az elsők között tapasztalhatjuk meg a gasztronómiai élményt.
Elérkezik asztalfoglalásunk napja, nagy várakozással toppanunk be az exkluzív étterembe. Megérkezésünket követően röviddel a főpincér közli, hogy a hűtéstechnikát szerelő cég hibájából kifolyólag, az étlapon lévő termékek húsz százaléka rendelhető, alapanyag hiány miatt. Gondoljon bele, mi fogalmazódik meg ilyenkor Önben?! Csalódottság, bosszúság, méreg. A főpincér legősibb szakmát gyakorló nőnemű felmenőinek említéséről nem is beszélve. Mérgesen távoznak az étteremből és igencsak meggondolja betér-e többet. Megadom a választ: nagyon nem valószínű.
Ugyanez történik, ha fizetett hirdetésből fut rá a látogató olyan tartalomra, amit a hirdetés ígéretével ellentétben nem érez értékesnek, vagy éppen nincs is ilyen tartalom! Ez esetben a látogatók hátat fordítanak és pár másodpercen belül elhagyják az oldalt, zsebünkből kivéve azt a hirdetési költséget, amivel a hirdetési felület üzemeltetőjét gazdagítottuk anélkül, hogy célunk teljesült volna. Ez fáj. Nagyon fáj.
Folyt.köv.